Stilla frid

M och barnen har åkt ner till västkusten några dagar. Så strax efter klockan ett blev huset tyst. Vad gör man med så mycket egen tid?! Jag lade mig i sängen och funderade på alla de saker jag verkligen borde ta tag i. Måla kökspallen. Sortera bort för små barnkläder. Skriva packlista inför semestern. Ringa och maila ikapp. Förbereda min sista jobbvecka…

Det blev i stället: Läsa tidningen (1 timme). Ligga i sängen och fundera på ovanstående (1 timme, kanske slumrade jag lite också). Sortera bilder i datorn (2 timmar). Och sen blev det flera timmars bloggsurfning och allmän slösurfning. En repris av Klara och Mia. En folköl. Lite fotboll. Nu enbart stilla frid.

3 svar so far »

  1. 1

    Grodansmamma said,

    Mina käraste åker till Sandholmen idag. Kommer komma hem till ett stilla hus ikväll. Blandning av saknad och lyx?! Innan jag beger mig hemåt idag ska ett gäng arbetskompisar inkl jag rida islandshästar i skogarna runt Vedum i 2 timmar. Avsluta med en god isländsk fika. Ska bli mysigt!

  2. 2

    Tigerlilja said,

    Läser dig ibland med så stort utbyte. Ni kämpar så enormt allihop. Du behöver få såna stunder, fast visst känns det konstigt. Du ger fina bilder av livets bekymmer och glädjeämnen, som ju blir så annorlunda mot vad man planerat. Och Masarin ser så underbar ut på dina bilder.

  3. 3

    Sara said,

    Så härligt och vemodigt på en och samma gång. Jag tycker att du ska fortsätta lyxa på det där viset och bara göra lagom mycket nytta :-D


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

