Lillsumo is back

Lite i smyg så där har han börjat igen. Men faktum är att ställa sig upp numera ingår i Masarinens vardagsrutiner. Givetvis inte på beställning. Men igår var vi ute på bakgården hos vännerna i familjen J och då räknade jag. Över 30 sekunder. Helt galet.

Min storasyster hävdar att Masarinen även tagit två steg. Det tror jag när jag ser det ;-)

8 svar so far »

  1. 1

    Matilda said,

    Faktiskt sant!!!!!!!!! han gick till hans stora Kusin L som han på något sätt verkar älska på ett särskilt sätt. Två snabba så var han framme !!
    Alltså lika med sant!!!

  2. 2

    Gunnel said,

    Tänk vad härligt det måste vara att så sakteliga upptäcka att benen bär en, och att man faktiskt kan ta sig fram dit man vill och nå det man vill – på egen hand! Heja Masarinen!

  3. 3

    Lena said,

    Heja Masarin!

    Kommer så väl ihåg när Linnéa stod upp allra första gången och jag irrade omkring för att leta efter kameran som var helt borta och Agnes skrek ”NEA STÅR MAMMA, NEA STÅR. När väl kameran hittades så ville hon inte längre och det blev bara en tjej på kort som stod på alla fyra men sträcka upp ryggen vägrade hon.
    Lyckan när hon ca 9 dagar efter detta tillfälle gjorde det igen var helt otroligt.
    Sedan tog det ett halvår innan hon vågade flytta fötterna och gjorde mig super glad igen.

    Masarinmamman: Nu väntar jag ju på att han ska knäcka koden och börja flytta fötterna (ja storasyster, jag vet att sagt att han redan gjort det…) men inser när jag läser ditt och Ullas inlägg att det kanske kan ta ett litet tag…

  4. 4

    Ulla said,

    Vad härligt, kommer ihåg hur överlycklig jag var när L reste sig och så småningom (ganska långt senare) började gå. Sen den dagen har det inte varit en lugn stund, kan jag säga.

  5. 5

    Anna said,

    Kul!
    Nu har ju även våran kråka börjat anamma sumotakterna!
    man blir helt tårögd när hon står och svajar ,bredbent och med förvånad blick på sin grinmamma..Lyckan e gjord för ett tag..
    Kram

  6. 7

    Labolina said,

    Masarin klarar vad som helst – du har väl läst senaste inlägget hos Abbes pappa och sett filmen och också trailern masarinbarnen gjorde?


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

