Påtår

Under åren som gått har även bekantskaper gjort detsamma. Gått alltså. Vi har dockat in i varandras liv under en period och sedan kopplat loss när vi slutat plugga, bytt stad, jobb eller kärlek.

Perioden innan vi fick barn var nog summan av bekantskaper som störst. Och jag minns hur svårt jag tyckte det var att behöva inse att det inte gick att hålla kontakt med alla när vi fick Bombadill. Så småningom började jag ändå tycka det var ganska skönt och när Masarin kom blev det så extra tydligt att det inte var antalet bekanta som betydde något.

Men nu är vi nog ändå lite mogna för att fylla på lite igen. På Tittut har det helt enkelt visat sig att föräldrar till masarinbarn är alldeles för trevliga för bara låta passera vidare. Det får gå helt enkelt.

3 svar so far »

  1. 1

    Sara said,

    Än en gång får jag lov att säga *känner igen* och så får jag lov att vara glad för er skull. Vänner gör ju liksom livet ännu lite roligare att leva. I övermorgon kommer en av mina ‘masarinmammor’ på fika och jag längtar. Precis som du så upplever jag en speciell slags värme och öppenhet. Vad är Tittut för någon slags verksamhet?

    Masarinmamman: Hej Sara! Jag såg att du hittat hit under helgen. Tittut är en verksamhet här i Stockholm för föräldrar till barn med funktionshinder. Tittut har betytt så oerhört mycket för oss och jag har tidigare skrivit om mitt första besök. Och stort grattis till Lukas! Vad fin han är!

  2. 2

    Ulla said,

    Jag känner också igen det. Umgås framförallt med en mamma som har en tjej i samma ålder. Man kan inte säga att alla masariner är lika, men vi har väldigt mycket liknande erfarenheter genom åren har vi kommit på. Vi träffades en gång i tiden genom nätet, nu mailar vi, pratas i tel och försöker träffas med tjejerna. kan säga att en del av de ”vänner” vi hade innan L kom, inte klarade av allt med hjärtop och en massa sjukdomar, så dom avvecklade sig själva. Tråkigt, men sant.

  3. 3

    Helena said,

    På fredag gör Lova och jag vår debut på Tittut och det ser vi fram emot. Ska bli mycket spännande! Kanske ses vi där i höst?! Annars håller vi på och kämpar oss igenom alla undersökningar och all administration ska ska göras och det helst före semestertider. Lova tar det hela väldigt coolt så det försöker vi också att göra. Men jag längtar efter våra tre hägrande semesterveckor i sommarhuset på Gotland. Snart….

    Masarinmamman: Jag kan nästan lova att du kommer att älska det. Hälsa Tittut från mig! Hoppas Lova tar sig genom alla undersökningar fint. Och ha det underbart på Gotland. En ö att älska! Vi hörs igen. Stor kram!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

