En liten masarinkusin

Vad som rör sig i huvudet på en femtonåring får man inte ofta veta. Men förra lördagen visade killarnas kusin F en dikt hon skrivit i skolan om sin lilla masarinkusin. F skriver i ett mail till mig att hon älskar masarinen otroligt mycket. Vi älskar dig också F! Och tack för att du vill låna ut dina tankar.

En liten masarinkusin jag fått han ger mig ständigt nya hopp.
Innan han var född var jag otrolig fördomsfull.
Hade aldrig kunnat tänka mig att förändra mig.

Han är en person som kommer ha det svårt
men jag hoppas han kommer få den hjälp han behöver.
Han är en person som kommer öppna sitt hjärta
för att släppa in människor i sitt liv.
Han är en person som kommer bli älskad utav många.

Sanningen är att han inte kommer att bli som oss andra.
Det är svårt att ta till sig det. Det kommer ta lång tid att förstå.
Många tårar kommer fällas men också många glädjetårar.

6 svar so far »

  1. 1

    JP said,

    Vilken underbart fin dikt! Grattis till masarinen att han har en kusin som F.

  2. 2

    Sara said,

    Där fick jag också fälla en tår. Femton är min absoluta favoritålder. Kram till den fina kusinen.

  3. 3

    Grodansmamma said,

    Vilken kusin masarinen har! Många kloka ord från en femtonåring. Kram till kusinen och till er

  4. 4

    Abbes pappa said,

    Ämen va fan. Nu lipar jag igen.

  5. 5

    Soffa said,

    Jag med… lipar alltså.

  6. 6

    Dakota said,

    Åh, vilken gullig dikt!
    Det märks att det ligger mycket kärlek i orden :-)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

