Det är skavankerna som gör det

Som alla föräldrar ser vi förstås skönheten i våra egna pojkar. Det som kanske i andras ögon är skavanker förvandlas hos oss till personliga egenskaper. Och som alla föräldrar står vi ofta och tittar på våra sovande barn och så säger vi fånigt till varandra att det ändå är otroligt hur söta just våra pojkar är.

Hos Masarin finns egenskaper som i andras ögon – och även i våra egna ibland – kanske räknas som skavanker. Men det märkliga är att ju längre tiden går desto mer  k ä r  blir vi i just de detaljerna.

 

17 svar so far »

  1. 1

    MsGarbo said,

    Åh, vilket skratt, vilken glädje!

  2. 2

    Emma said,

    Åh, sötaste killen ju!! Måste bara säga att jag tycker så mycket om din blogg masarinmamman! jag kommer inte ens ihåg hur jag hittade hit men din blogg har blivit en av mina favoriter. Tack för att jag får följa dig, Masarin och resten av familjen!

    Masarinmamman: Det känns fantastiskt att veta att du, och andra som jag aldrig träffat, kommer hit och hälsar på. Tack!

  3. 3

    Camilla said,

    Vilka underbara bilder, han är otvivelaktigt en sötnos!!!

  4. 4

    Matilda said,

    min underbara sötnos! du gör alla förälskad i dig. Kram moster

  5. 5

    Ulla said,

    Det är inte svårt att förstå hur ni känner, jag känner samma sak för min L. Att försöka tänka tanken, hur hade hon varit om hon inte hade haft Downs? Nej, det går inte, för utan Downs ingen L. Och det är de små detaljerna som gör det. Masarin är ju så oemotståndligt söt.

  6. 6

    Ann-Marie said,

    Hej, jag följer din blogg sedan länge. Det är så härligt att läsa dina underfundiga kommentarer och roligt att äntligen få se den lille söte på bild.
    Hälsningar från en mormor (till ett barn av masarin-sort ;-) i samma ålder)

    Masarinmamman: Vad härligt att du är här! Pussa ditt lilla masarinbarnbarn från mig :-)

  7. 7

    Vibeke said,

    vilken glädje!! Det är något man sällan ser. V är undebar. Klart vi måste ses på Ljusterö i sommar eller om ni kommer till Hölö. Någonstans i mina graviditetshormoner har telefonnumret till Er/dig försvunnit, nu vill jag inte påstå att jag är ett dugg bättre efter förlossningen men ändå.
    Engla kom den 8:e januari (nära V:s födelsedag :-) )Hon är en riktig liten knubbsäl.
    Stor kram V

  8. 8

    cruella said,

    Fantastiska bilder! Och vilket härligt busigt hår:-)

  9. 9

    mammapappabarn said,

    Han ÄR jättesöt! Stora killen. Hoppas få träffa masarinen framöver. Kram

  10. 10

    Soffa said,

    Lööööv!

  11. 11

    Imsa said,

    Han är ju för härlig! Och vilka sköna lockar han har sen, kan tänka mig att det är rätt mysigt att rufsa honom i håret!

    Vår Victor är snaggad, annars hade han också varit lockig. Men han svettas så mycket pga sin högerkammarsvikt så det funkar inte med längre hår, det blir bara tovigt.

    Kram!

  12. 12

    sara said,

    Love is in the air.

  13. 13

    Nina said,

    Han är verkligen ljuvlig! Kram

  14. 14

    JP said,

    Men gud vad han är söt! Man vill ju bara krama och klämma på honom. Vad härligt att du bjuder på bilder på gullungen. Ses på torsdag. Kram!

  15. 15

    Abbes pappa said,

    Jag har haft för mycket att göra, varit för stressad, så jag har inte hunnit läsa mina favoritbloggar, inte hunnit svara på kommentarer på min egen. Nu sitter jag på jobbet och passar på att läsa ikapp mig hos dig som ett avbrott från jobbstressen, alla andra har gått hem för vi kör lite halvdag idag. Och tur är väl det, för små tårar rullar ner för min kind.

    Jag vet inte om alla riktigt riktigt förstår vad du skriver i det här inlägget. Det gör de säkert på sitt sätt. Men på mig tog det rakt i hjärtetrakten.

    Underbart. Som så ofta hos dig.

  16. 16

    Soya said,

    Helloj.
    Fick tips från min vän Stina om din blogg och blev så glad av bilderna på din son. Så otroligt söt liten lintott.
    Har själv en handikappad storebror som heter Pelle. Han har Cornelia De Lange syndrom, ett av världens minsta handikappgrupper.
    Väntar själv mitt första barn som kommer nån gång i september, det är så spännande.

    Kram

    Masarinmamman: Hej! Surfade runt lite och läste om Cornelia De Lange syndrom. Och det slog mig att när man söker efter fakta så ser allt så främmande och skrämmande ut. Och det oavsett syndrom tror jag. Men bakom varje syndrom finns ju en individ. En bror, son eller kusin som man älskar. Det blir en tanke jag bär med mig ikväll. Tack för ditt inlägg! Och lycka till med bebisen, det kommer bli underbart :-)

  17. 17

    […] Det är skavankerna som gör det […]


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

