Killen utan koll

M ringde mitt i ett möte. Han hade precis varit med om en likadan upplevelse som jag hade för ungefär ett år sedan. Samma bolag för övrigt. Grattis.

M och jag funderar mycket på livet och dess skönhet och skörhet dessa dagar. Att då bli överfallen av en klämmig försäljare av barnförsäkringar när man strosar omkring i ett köpcenter blir liksom bara för mycket. Särskilt när Masarin sitter i vagnen och glatt vinkar till killen utan koll.

Skandia, ni har lite att jobba på när det gäller era säljutbildningar. Men jag hade gärna sett killen utan kolls min när M till sist frågade om han verkligen sålde barnförsäkringar till barn med downs syndrom.

6 svar so far »

  1. 1

    Matilda said,

    Ja vad kan man säga utbildning och lite självkontroll till de som säljer produkterna. Det svider i mitt hjärta

  2. 2

    mammapappabarn said,

    Jag kan trösta dig med att det inte bara är masarinbarn som är no-no hos försäkringsbolagen. När Alva kom hade vi en försäkringsgubbe hemma som gick igenom våra försäkringar. Mannen råkade nämna att han hade aningens förhöjda kolesterolvärden. En vecka senare kom ett freågeformulär för honom att fylla i som var tjockt som en C-uppsats på högskolan. Med frågor som vi bara skakade på huvudet åt. Målet måste ha varit att han inte skulle orka fylla i skiten…

  3. 3

    Ulla said,

    Jag minns dessa samtal med flera försäkringsbolag som ringde och hurtigt skulle sälja in en försäkring. Det är längesedan, men jag kommer ialla fall ihåg hur ledsen jag var efter varje samtal. Ingen ville ha min dotter försäkrad hos sig. Sen minns jag hur jag till ett bolag som ringde, fräste att hon har minsann Downs Syndrom!! Jaha, men hon kan väl bli sjuk som alla andra, sa rösten i andra änden då. Jag blev så himla glad, för där var någon som ialla fall ville sjukförsäkra henne. Härligt att läsa om er lilla masarin. Kram

    Masarinmamman: Ett sånt samtal skulle jag gärna få! Mitt intryck är att försäkringsbolagens inställning vilar på mycket gamla och fördumsfulla lagrar. Vad kul att du hittat hit förresten :-)

  4. 4

    Lena said,

    Tre gånger har jag varit med om detta.
    Sista gången meddelade jag det på en gång utan en tår och jag la på innan killen i andra ändan ens han svara efter att jag sagt:
    Du mitt barn har faktiskt Downs syndrom och du har inte befogenhet att ge mitt barn en försäkring ADJÖ.

    Masarinmamman: Den killens min hade jag också gärna sett ;-)

  5. 5

    anders said,

    har letat efter företag som jämför försäkringar åt oss som inte har tid eller har andra anledningar..
    http://www.inplanet.se
    http://www.livkompagniet.se
    http://www.barntotal.se

  6. 6

    Fia Axelson said,

    Gammal tråd, men jag kan säga att det är fortfarande lika snårigt när det gäller villkor för barnförsäkringar.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

