Ett samtal alla borde ha

Tänk dig att du får sitta i ett rum fyllt med vänliga och intresserade människor. En psykolog som har koll på att du inte ramlar över bord. En kurator som ställer frågor om sömnen och hur andra reagerar när de träffar dig. En specialpedagog som kommer till din arbetsplats och ger chefen tips om hur du ska utvecklas på bästa sätt. En logoped som hjälper dig att kommunicera med omvärlden. Och så en sjukgymnast som ser till att du inte stelnar till.

Ett sånt rum satt jag i idag. Fast vi pratade om Masarin förstås. Men tanken slog mig. Ett sånt här samtal borde alla få ha. Det är inte klokt egentligen vad det gör när någon verkligen lyssnar på en.

4 svar so far »

  1. 1

    Anna & Alice said,

    Ja, tänk va!
    Men det jag tänker mest på är vilka förutsättningar våra guldklimpar får här i livet. Med ett sådant entourage borde de kunna komma hur långt som helst! :-)

  2. 2

    Grodansmamma said,

    Vilken underbar stab Masarin verkar ha runt sig.
    Kram Anna

  3. 3

    Imsa said,

    Vilken tur ni har att Masarin har såna resurser runt sig! Vill igen tacka dig för att du skrivit så fint om Tittut. Jag var där igår på studiebesök och dom skulle hälsa till dig från mig! Vilka fantastiska människor som jobbar där, så snälla och omtänksamma. Vilken lycka att få komma dit med sitt barn och känna sig som en helt vanlig familj.

    Kram Imsa

    Masarinmamman: Hej Imsa. Vad kul med Tittut. Jag håller helt med dig, där jobbar verkligen fina människor. Jag skulle kunna vara där varje dag om jag fick :-)

  4. 4

    malin said,

    Det är så sant det du skriver.
    Så otroligt mycket det ger att få prata med människor som verkligen lyssnar och förstår vad man pratar om.
    För mig har såna samtal varit helt avgörande för att orka.

    Masarinmamman: Var inne och kikade på din blogg och anade mig till att ni också har kommit i kontakt med den här hemliga världen. Din son har en fantastisk mamma som slåss för hans rättigheter!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

