Värmeland, du sköna

Efter veckans känslostormar kändes det overkligt när vi packade väskorna för ett sedan länge inbokat värmlandsbesök. Jag grät hela resan och någon bilkörning för min del kom det inte på tal om.

Men det var vilsamt att komma till våra vänner som bor i en sagolikt vacker värmlandsgård. Bombadill och Masarin vaknade på lördagsmorgonen och blinkade förvånat mot den glittrande sjön, åkrarna, mopederna och prinsess-leksakerna. För de här besöken skiljer sig från det mesta de är vana vid. De fann sig dock snabbt och insåg att de två flickor som bor här minsann både kan klättra i träd och brottas på gräsmattan. Och att barbiefilmer är minst lika spännande som någonsin Shrek kan vara. Masarin bara  b u b b l a d e  hela helgen och åt glatt alla låtsaskakor som tjejerna matade honom med. Och Bombadill blev påmind om att det faktiskt är riktigt kul att leka med sin lillebror.

Själv fick jag gå på spa. En hel dag med qigong, pilates och massage. Samt en timme i solen på gräsmattan. Och det var där någonstans jag bestämde mig för att låta tanken om att det goda ska segra få bygga sitt bo i mitt bröst. 

2 svar so far »

  1. 1

    MosterRika said,

    Jag har haft en alldeles underbar helg med familjen GRRR. Häggen blommar, världen doftar, solen strålar och den har även trängt in i mitt hjärta. Jag ska låta den lysa där nu, tårarna kommer att rinna en tid till, men solen tar över, bit för bit.

    Masarinmamman: Tack och kram för att ni finns där för GRRR.

  2. 2

    Maggan said,

    Så vackert och klokt! Alla borde vi låta den tanken få bygga bo i vårt bröst. Sköt om er!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

