Rundabordssamtal

Bordet var fyrkantigt. Men iallafall. Där satt vi. Förskolechefen, resursen, resurssamordnaren, kuratorn, specialpedagogen. Och så jag då.

Och jag fick berätta om Masarin. Det kändes nästan lite högtidligt att få prata om honom och hans personlighet. Sedan ville de också veta hur vi tänker kring hans dagispremiär någon gång i augusti. Och jag fick berätta om vår önskan om stöd som är lika stor som vår önskan att han ska vara en integrerad del i gruppen.

Resurssamordnaren (hon från den där korridoren med blå plastmatta) sade att hon tyckte det var så fint nu med alla föräldrar som tänker så här kring sina masariner.

Jag har lärt mig mycket de senaste åren och jag har sett att utvecklingen är bra för barnen.

Tänk vad fint att hon sa det till oss som var med på mötet. Och att vi faktiskt satt där hela gänget för att vi vill göra något som är bra för Masarin.

1 Response so far »

  1. 1

    Soffa said,

    Åhhh, vad kul det ska bli för masarinen att börja på dagis! Vad stor han har blivit!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

