På egna ben

Tänk att det snart är ett år sedan jag och Masarin följde med på konferens söderut. Och i morgon är det dags igen, men denna gång får Masarinen stanna hemma med M och Bombadill.

Det blir min första resa utan mitt kärleksbatteri (tack Pernilla Glaser för den briljanta formuleringen) och jag tankade Masarinen järnet innan han sa tack och godnatt för ikväll.

Och jag kommer tillbaka om lördag, förmodligen inte alls utvilad. Det blir fint.

3 svar so far »

  1. 1

    C said,

    Hej fina masarinmamma!
    Jag har inte läst dig på ganska länge men är just inne och uppdaterar mig och det är alltid samma glädje när jag ramlar in här: Du skriver så väldigt vackert och varmt och ärligt om din relation till masarinen och omvärlden.

    Jag är själv i vecka 21 nu och valde att inte göra några tester alls på mitt foster även om jag passerat de magiska 35. Jag tänkte mycket på er och allt det jag läst den här bloggen under det år som gått. För mig var det absolut självklart att inte göra testerna och för mannen hemma var valet heller inte svårt. Det är en sån ynnest att få vara gravid och om det är ett masarinbarn jag har i min mage, ja då är det ett masarinbarn jag har och då ska det masarinbarnet komma till just oss. Och få ett bra liv med oss.

    Tack för att du delar med dig av alla tankar och fina ord. Kram från Odenplan.

    Masarinmamman: Jag läste ditt inlägg på en skakig uppkoppling nere vid adriatiska havet och det var kanske det finaste jag läst. Solen glittrade på ett tokblått vatten och apelsinträden blommade. Jag var glad och ledsen på samma gång och satt och tänkte på dig och din lilla bebis och på Odenplan. Och på att ert barn hamnar hos en sådan kärleksfull familj. Tack för dina fina ord som jag nu i flera dagar burit med mig nära hjärtat.

  2. 2

    Imsa said,

    Passa på och njut av resan! Inspirerad av främst din och Abbes pappas blogg har jag äntligen börjat blogga. Titta in och läs om du vill!

    Kram!

    Masarinmamman: Det blir spännande att följa er resa, det är klart att jag kommer att hälsa på! Och vilken skön – och lite ovan – känsla att höra att jag har inspirerat dig :-)

  3. 3

    Hanna said,

    Du har blivit utmanad!!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

