Bloggeria

Några av de bloggar jag följer har en sådan lust till det skrivna ordet. Några läser jag för att de handlar om ämnen som intresserar mig. Någon roar mig. Andra ger mig inblick i en vardag – kanske nära eller långt från min egen. Och på något vis hänger de här rackarna ihop med någon slags lös tråd:

Ana Udovic – Ana och jag har rört oss i gemensamma kretsar sedan tidigt 80-tal. Och gör det fortfarande trots att vi inte umgås till vardags. Knappt till fest heller längre måste man väl tyvärr tillägga. Anas dagboksanteckningar håller mig uppdaterad på hennes innerstadsliv – och så är hon ju lite argsint i bloggen ibland och det livar ju upp att läsa.

Bondhustrun – lite oklart hur våra bloggar snubblade på varandra men det här är en av mina favoriter. Den tjejen har en penna! Hon skriver så skönt och kul om sitt liv med hennes pojkar. Och när jag någon gång tänker på att nubordejagbytalivsstilochflyttautpålandetköret – då är det Bondhustruns liv som jag skulle kunna tänka mig.

Grannfrun – Tinnis blogg böljar lite fram och tillbaka. Och så är ju livet så varför inte även en blogg? För några år sedan hörde jag henne föreläsa på ”Hundra bullar i luften” och gillade det jag hörde. Och jag gillar både barnböcker och feminister av Tinnis sort så Grannfruns blogg följer jag gärna.

Grodansmamma – Vi har mailat en del, Grodansmamma och jag. Det finns ett stort djup i att kunna prata med någon som man aldrig har träffat men som ändå har delat samma upplevelse.

Heja Abbe – Abbes pappa har också en fantastisk penna. Det är kul, spännande och ibland vemodigt att följa den här fina bloggen. Jag känner stor samhörighet med det Abbes pappa skriver. Och Abbe själv då… Vilken hjälte!

Lisa på Rönnbacken – Lisa skriver inte så ofta men hon brinner för två saker som jag tycker om; bra litteratur och ett feministiskt öga på verkligheten.

Mammapappabarn – Mamma M skriver om den fantastiska första gångenupplevelsen om livet med lilla A. Mamma M är också en kvinna med huvudet på skaft och snart blir vi kollegor också. Knasigt men kul!

Prince Vince – det var en sådan tröst att hitta till Prince Vince! Så ljust skrivet om denna fantastiskt fina lilla masarinpojke.

6 svar so far »

  1. 1

    tackar vänligast för den introduktionen :-)
    Kram pa er

  2. 2

    Grodansmamma said,

    Jag uppskattar vår mailväxling enormt mycket! Kram Anna

  3. 3

    mammapappabarn said,

    Ja det ska bli jättekul att bli nästankollegor :) Kram

  4. 4

    ylva said,

    ”lite oklart hur våra bloggar snubblade på varandra”–
    Jamen, den lätta kan ju jag svara på:)
    Det är Cecilia (med lyan på Odenplan) som är den gemensamma nämnaren, jag har tom druckit kaffe med bondhustrun på samma adress vid några tillfällen. 1.a ggn när Poppi var en vecka gammal och avlade visit samtidigt som bondhustrun var på besök.
    Puss Y (som just fått ett lite större masarinbarn till granne, det skulle jag väl aldrig noterat för några år sedan..;)

    Masarinmamman: Det borde jag ju kunnat räkna ut att det var du som har så fina vänner i din närhet… Och ännu en anledning till att vi snart måste ses (förutom att jag måste snusa på lillbebben) blir ju att spana in din masaringranne :-) Kram

  5. 5

    Sara said,

    Tack för den lilla presentationen. Jag räknar med att det finns fler mojitos att dela i framtiden! Vi har aldrig haft någon ambition att bli en stor allmänintressant blogg, utan började mest skriva om livet och utvecklingen av våra barn för våra släktingar och vänner runtom i landet.
    Hoppas att du är up for another game of scrab när du kommer hem :-)
    Kram

  6. 6

    Abbes pappa said,

    Hej Masarinmamman.

    Tack för det fina omnämnandet. Och tack detsamma.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

