Vi möts

På väg upp till fjällen stod jag och Masarin i kö till ett skötrum på en ganska sorgsen vägkrog. Vi fick stå en bra stund och så plötsligt dök de upp, Kevins farmor och farfar. Ja, det visste jag ju inte då förstås, men hon som var farmor böjde sig fram och skojade med Masarin och så frågade hon om han möjligen var en liten masarin.

Det kändes så enkelt att säga att så var det. Kanske var det hennes glittriga ögon eller bara för att jag just kände mig stolt och glad över vår minsta familjemedlem?

Hursomhelst viftade hon fram han som var farfar och så berättade de att de var farföräldrar till Kevin som också är en liten masarin. Och i nästa andetag att de nu var på väg hem från Svenska Downföreningens årsmöte!

Du förstår, vi vill ju lära oss så mycket som möjligt om Kevin, berättade hon som var farmor. Och vet du vad de sa på årsmötet. Att man ska uppfostra masarinerna till självständiga människor! Visst är det fantastiskt?

Ja visst var det fantastiskt. Jag kände att det liksom bara blev en stor varm bubbla kring oss fyra där vi stod och log mot varandra.

Och när jag berättade om det för Martin i bilen kände jag mig plötsligt så tacksam för alla de möten jag haft med olika människor det senaste året. Här på Masarinmamman, hemma i Stockholm, och på sorgsna vägkrogar någonstans på väg mot fjällen.

4 svar so far »

  1. 1

    Lena said,

    Vilket härligt möte.

  2. 2

    Matilda said,

    Ja så är det man möts hela tiden av andra. Jag mötte i helgen en hockey mamma som hade sin dotter med sig i Ishallen på våran cup. Jag gick gívetvis fram och började prata. Hon ville titta på film inne hos oss i värmen. Ja vilken värme jag fick även från hennes mamma. Plötsligt kunde jag göra tecken och hon valde en film om hundar. Möten är roliga! Föresten verkade mamman jätteglad över en varm själ som pratade med henna. Kram från stor syrran

  3. 3

    Helt fantastiskt! Man blir så varm inuti!

  4. 4

    Soffa said,

    Jag blir så glad så jag får tårar i ögonen. Vilken tur att masarin har just dig och M som föräldrar!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

