Lillsumo

Första dagen på skidsemestern är vi och våra vänner F och M lite uppspelta. Stugan kryllar av barn, underställ, pjäxor och chokladkakor. På golvet sitter Masarin och lilla H och plockar med alla pokemon-figurer som också fick förmånen att andas lite fjälluft.

Så plötsligt reser sig Masarin som en uråldrig sumobrottare upp från golvet. Bredbent och nästan lite förvånat. Jag  l o v a r  att jag i det ögonblicket tappade hakan! Han står kanske två sekunder innan han sätter sig igen. Alla i stugan blir helt vilda och applåderar Masarinens helt oväntade japanska handling.

Sen fortsatte han denna ritual under hela veckan. Och bara ställer sig upp! Låt vara att det handlar om några sekunder. Och väldigt sumoaktigt. Men för mig är det nästan som magi och oändligt vackert att se på.

3 svar so far »

  1. 1

    Matilda said,

    underbara lilla varesle han är vår kära masarin.

  2. 2

    Imsa said,

    Mysigt! Måste vara häftigt för Masarin också att upptäcka att benen bär honom!

    Våran Victor sitter stadigt och rak i ryggen nuförtiden, eller leker sol (ligger på rygg med huvudet på samma plats och sidotrampar med benen varv efter varv). Att stå är vi väldigt långt ifrån, men kan tänka mig att jag kommer att gråta av lycka den dagen.

  3. 3

    ylva said,

    hurra för masarinen, vilken syn, jag skrattar högt åt mammans tappade haka- klart masarinen ska upp o stå!!! kram y


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

