Att se till att man blir älskad!

I morse när jag läste DN vid frukostbordet droppade tårarna ner i yoghurten. Fast lika glad blev jag också av att se bilderna på lilla Elsa som nu verkligen blivit en sådan stor tjej!

Och doktorns ord om att Elsa själv skulle se till att hon blev älskad är så otroligt mitt i prick. Precis så upplever jag det med Masarin. Det går inte att värja sig mot honom! Han kommer till oss med all sin kärlek och liksom bara knackar på. Det är så enkelt att älska honom tillbaka.

Artikeln är fantastisk – precis som hela Elsas familj. Och Linda, jag ser fram emot att läsa din bok.

– – – –

Updated: Läs gärna DN:s intervju med forskaren Elisabeth Lundström. I hennes avhandling Ett barn är oss fött har hon djupintervjuat föräldrar till barn med funktionshinder. Jag har träffat Elisabeth på Tittut och hon är, precis resten av gänget där, en pärla.

3 svar so far »

  1. 1

    Lena said,

    Ja det var en härlig läsning!

    Har lite länkar till andra artiklar om DS på min sida.

    /Lena

  2. 2

    mammapappabarn said,

    Det var verkligen en fin artikel och doktorns ord var ljuvliga. Precis som era barn.

  3. 3

    Izas farmor said,

    Hallå söta masarinmamman!
    Jag går ofta in och läser dina kloka, varma och helt självklara betraktelser över att ha ett ”masarinbarn”. Jag är en ”masarinfarmor” som njuter så helt och fullt av mitt lilla masarinbarnbarn. Hennes närhet, värme och all insikt jag som ”gammal människa” har fått, tackar jag min lilla sötunge för. Tillsammans med hennes underbara föräldrar njuter jag av varje framsteg hon gör, i hennes egen takt…nog är hon älskad!!!

    Masarinmamman: Hej Izas farmor! Jag märker att lilla Iza är i goda händer. Gosa och njut av varandra! Och vad kul att du hittat hit, tack för de fina orden.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

