Sårad stolthet

Jag läste någonstans att masarinbarn ofta får sina tänder lite senare än andra barn. Typ när de blir pensionärer då, har jag muttrat. Senast i morse frågade min lillasyster om Masarin fått några fler tänder än de två små risgryn han ganska länge har stoltserat med. Nej, suckade jag och tillade att det kändes som om han aldrig kommer få några fler heller.

När jag lite senare duschade Masarin såg jag plötsligt en stor blåsa i överkäken. Stackars liten, tröstade jag tills poletten trillade ner. Det var ju en halv framtand. Och jämfört med risgrynen framstod den här som norra europas största. Såg faktiskt väldigt kul ut så när jag rusade ner för trappan för att visa resten av födelsedagsgänget så var det faktiskt omöjligt för dem att inte skratta åt den där halva framtanden.

Men Masarin visade sig vara väldigt känslig på den punkten. Här levererar man en tand och så blir man utskrattad! Han grät som en tok och jag var bad mama som inte kunde låta bli att fnissa samtidigt som jag tröstade den sårade familjemedlemmen med mjuka pussar i nacken. För hur kommer nu  n ä s t a tand att se ut?

3 svar so far »

  1. 1

    Rana said,

    Men stackars lilla gullungen… /Rana

  2. 2

    Märtagreta said,

    Åh, vi är ibland så dumma vi föräldrar, när de är så söta så vi måste skratta. Min dotter fick sin första tand på niomånadersdagen, alla gjorde de ont, svullnade och jäklades med feber, och hon slutade äta. Nu har hon fått dra de fyra övre framtänderna pga nattskräck som i sin tur lett till eviga nattamningar. Tänderna ruttnade bort helt enkelt. Vi får vara jätteförsiktiga med att prata om ”eländet” när hon hör.

    Masarinmamman: Lilla loppan! Ja sådant där är känsligt. Kul att se dig här igen. Jag läser ofta din blogg!

  3. 3

    moniqas said,

    Ja kära nån..sån utvecklingen är med de små…och sen bli utskrattad…inget kul..men snart så kanske det blir mazarinbett? *S* Ha en fin Påsk! =)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

