Ta bort!

Bombadill fick infektion i ett nagelband och doktorn rekommenderade omslag med asolsprit om nätterna. Masarin ville inte vara sämre så han slog till på ett infekterat nagelband han också.

Vi bestämde oss för att testa omslagstricket även på honom. Trots noggrann tejpning hittade vi efter första natten bandaget i sängen. När samma procedur upprepades kväll två fick Masarin ett bryt. Han viftade frenetiskt med handen för att få bort det hemska bandaget. När det inte gick (denna gång mycket noggrant tejpat) fick han en gråtattack som imponerande tydligt sade: TA BORT!

Vi gömde handen inne i pyjamasärmen. Segraren koras i morgon bitti.

– – – –

Updated:

Masarinen-Bandaget: 1-1

2 svar so far »

  1. 1

    Matilda said,

    Jag undrar om han eller ni har segrat imorgon bitti.

    Masarinmamman: Vi får väl kanske utse tejpen till nattens vinnare i alla fall ;-)

  2. 2

    MosterRika said,

    Jag har läst denna blogg länge nu och jag älskar den. Ni är så kloka och den kärlek ni hyser till era barn är enorm. Jag har fyra ”vanliga” barn och jag önskar att jag har visat dem samma kärlek. Jag har försökt, hoppas jag lyckats.

    Masarinmamman: Efter vad jag har hört så finns det mycket kärlek i din familj! Vad glad jag blir att du läser här!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

