Mitt i ungefär

Jag fick mail från Elsas mamma. Hon skrev om något som jag själv tänkt mycket på den senaste tiden, om hur en ofrivillig förändring kan visa sig ge så mycket mer än det tar. Jag känner igen mig i den känslan. Och jag tänker själv mycket på hur mycket tid och energi jag lagt på det som inte betyder något för mig. Och hur Masarin fått mig att bli tydligare kring vad jag vill och vem jag är.

Vi hade vännerna F och M här på middag och de var inne på samma tankebanor. För det handlar såklart inte bara om Masarin. Det handlar också om var i livet vi just nu står. Mitt i ungefär. Och har man haft ett halvt liv på sig att samla ihop en massa erfarenheter så vore man väl dum om man inte förvaltade dem klokt. Men för en sån som mig behövdes det nog en Masarin för att jag faktiskt skulle ta tiden att sätta mig ner och formulera mig själv.

Kommentera

