We are blessed

På måndag är det dags att lämna över hemmahatten till M. Han längtar. Och jag unnar honom så den tid de har framför sig. Samtidigt känns det vemodigt idag. Solen skiner och Masarin snusar lugnt i sin säng. Jag längtar tills han vaknar så att vi får gosa ordentligt våra sista ensamma hemmatimmar.

På många sätt är du så lik din storebror. På lika många sätt är du din egen högst fantastiska person. Hemlig ibland. Som alla barn. Envis som synden. Som Bombadill. Krypa, klättra, stoppa i munnen, fnissa och vara allvarsam. Som Masarin.

Och du är inget syndrom. Du är en förtjusande liten bekantskap.

4 svar so far »

  1. 1

    Rana said,

    Så vackert att man blir tårögd.

  2. 2

    Märtagreta said,

    Nej, tänk så hemsk benämning egentligen, ingen kan väl se sitt barn som ett syndrom!
    Lycka till tillbaka på arbetet, det förstår jag är med blandade känslor. Vi som är bönder och egenföretagare drog oss länge innan vi ändå bestämde oss för dagis, då var Tittilila drygt två år. Men idag skulle jag inte vilja beröva henne dagis, hon älskar det verkligen, lika mycket som hon älskar att vara hemma. Skönt att det finns flera tryggheter för ett barn.
    Kram på er alla!

  3. 3

    Grodansmamma said,

    Jag förstår ditt vemod! Mitt börjar redan komma och det är två månader kvar.
    Du skriver så fint om masarinen! Ja, tänk vad vi med masarinbarn får lära oss och vara med om på gott och på lite ont också. Är säker på att vi växer som människor av det (låter som en klyscha men jag känner verkligen det).
    Lustigt det där med likheter. Satt och tittade på kort på en 8-mån storebror och ibland är likheten i blick och ögon kusligt lika grodan Elsa. Och det är klart, de är ju syskon. Syndromet till trots.
    Trevlig helg och kram från Anna

  4. 4

    Lena said,

    Fint, vackert och sant.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

