Snapshot

Fick en utmaning från Abbes pappa. Taget.

– – – –

Väder utanför ditt fönster:
Stjärnorna skymtar mellan molnen.

Lyssnar på just nu:
Tystnaden och M som pular på nedervåningen.

I går gick du och la dig:
Halv elva efter att ha gett Masarin en flaska välling (i ett försök att få honom att sova längre än till 05.00).

I dag vaknade du:
Klockan sex av ovan nämnde Masarin (vällingeffekten?).

Vad har du på dig:
Nudie-jeans och urtvättad blå tröja.

Senaste som ringde dig:
M som befann sig på Ikea.

Som du ringde:
Mamma för att kolla när de kommer i morgon.

Senaste som skickade dig sms:
Stalands möbler med ett meddelande om att våra nya fåtöljer kommit.

Senaste som du skickade till:
Vännen V för att kolla om vi ska ses på torsdag kväll.

Senaste vän du addade på Facebook:
Mamma A från Tittut (lärde mig en massa nya spännande saker om henne).

Som addade dig:
Samma mamma A.

Senaste person som mailade dig:
Min chef E som bokade in kundmöte när jag kommer tillbaka till jobbet. Hjälp!

Senaste hemsida du besökte/läste:
Facebook. Låg grymt efter i mina scrabulous-spel. Men nu är jag back on track!

Ska/har gjort/göra idag:
H a r  g j o r t: Masarin och jag följde Bombadill till dagis. Oljade in den nya valnötsskivan. Fikade med vännen F och hennes flickor på nyöppnade caféet som ligger 200 meter från vårt hus. Hämtade Bombadill och jonglerade sedan med barnen, tvätten och flyttkartongerna.

S k a  g ö r a: Återigen testa vällingtricket på Masarinen.

Bra eller dålig dag idag:
Bra dag. Jag mår väldigt bra i det här huset, här finns mycket feng shui. Och en walk-in-closet. Men jag är grymt trött. Har sagt till M att jag vill anställa en massör som ska bo där och sedan massera mina axlar medan jag funderar på vilka kläder jag ska ha på mig. M tyckte det var en bra idé, fast han föredrog en massös.

– – – –

Jag skickar utmaningen vidare och skulle gärna få ett snapshot från GRRR denna gång.

2 svar so far »

  1. 1

    Sara said,

    Uppdrag utfört!
    Tänkte hälsa på dig idag, men hann inte. Kommer gärna förbi en annan dag snart!

    Kram
    Sara

    Masarinmamman: Välkommen nästa gång du är i krokarna! Kram

  2. 2

    Abbes pappa said,

    Tackar tackar.

    Vet inte om jag sagt det tidigare, men nu gör jag det i alla fall. Du har en finfin blogg. Härligt språk om grejer jag känner igen mig i. Även om Masarin och Abbe inte har samma diagnos.

    Keep up the good work.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

