En solig helg i februari

M fick halsfluss men med hjälp av goda vänner, familjemedlemmar och en städfirma så hamnade både barn, katten och flyttkartonger till slut på rätt ställe. Och här är vi nu. Vackert som tusan är vårt nybyggda funkisradhus. Bombadill kan ta sparkcykeln till nya dagiset och vi känner att pusselbitarna håller på att falla på plats. Masarin hjälper till att tömma flyttkartongerna och vännen F blev min personal shopper så att jag har kläder att gå till jobbet i på måndag.

Som nummer tre på min önskelista från förra året önskade jag att det blir en klar och solig helg i februari när vi flyttar. Och att vi har hunnit rensa bort allt skräp…

Det blev en klar och solig helg. Vi hann inte rensa bort allt skräp. Och utanför vårt sovrumsfönster växer en knotig tall. När jag ligger i sängen ser jag hur solen lyser i toppen. Det är som att vara vid havet.

2 svar so far »

  1. 1

    Soffa said,

    Ni är på plats! Grattis! Alla som överlever en flytt är hjältinnor! Jag längtar till jag får se ert nya slott. Hoppas dagiset är mer populärt nu och att alla känner sig hemma!

    Jag tror aldrig att man har rensat allt skräp…

  2. 2

    Dan said,

    Grattis till att den alltid tjorviga flyttdagen är över. Njut nu mitt i allt fix och trix. Glöm inte bort att stanna upp och insupa den späda primör ert hus nu är; Helt oborrade väggar, inget damm från förr, inga undangömda halvpannor, inget knarr i golven, helt genomskinlig ugnslucka, en köksfläkt utan fett, lagom uppvärmning, inget alls i avloppskrökarna, fungerande strömbrytare, fönster utan drag. luftigt, nytt och bara ert. Den här ny-tiden kommer aldrig tillbaka!

    Masarinmamman: PRECIS så är det! Och vi njuter järnet (och slänger skräp…).


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

