Mystonus

Allt på Masarin är så mjukt. Jag älskar att lyfta upp honom och gosa ner mig i hans lilla nacke. Han fnissar nöjt och hänger som en mjuk känguruunge kring min hals.

Masarinbarn har oftast nedsatt tonus. Nedsatt tonus uppfattas ofta som något mindre bra.

Mystonus säger jag.

4 svar so far »

  1. 2

    Lena said,

    Håller helt med dig!

    Min lilla Linnéa är också så där mjuk och ”hängig” och härligt att krama.

    /Lena

  2. 3

    Imsa said,

    Samma här, min Victor är väldigt mjuk och rörlig i lederna. Tänkte på vad du skrev om stela barn tidigare när jag härmomdagen höll i en väninnas 8 mån son. Han var alldeles hård och stel, kändes konstigt när man är van med en ”stor påse nötter” som behöver stöd från alla håll.

    Fast jag tänkte ju redan när han las på mitt bröst efter förlossningen att oj, vad mjuk han är och därefter sa jag -Hej, vem är du? som om jag redan visste att han var annorlunda på nåt som inte dom andra barnen är.

    Du skriver så himla fint måste jag igen säga, läste igenom hela bloggen igen igårkväll och sög i mig varje ord. Så välformulerat och klarsynt! Sen drömde jag på natten förstås att jag var på en stor träff med masarinbarn och -mammor och andra sällsynta små barn.

    En sak som jag önskade då min son var nyfödd, det var att bara få några sekunders insyn i hur vårt liv skulle vara ett år fram i tiden. Jag tyckte att ovissheten var svår att hantera, skulle jag ha vetat det jag vet idag skulle jag kanske kunnat njuta mer av nyföddhetstiden.

    Kram!

  3. 4

    Abbes pappa said,

    Mystonus var ordet, sa Bull!

    Gosa lite från mig med.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

