Var är excelfilen?

Mina dagar just nu består av att jag ständigt skriver på listor. På block, på papperslappar, på baksidan av gamla kvitton. Huller om buller blandas möten på Masarinens nya habilitering, påminnelser för att kontrollera att husets alla avtal är uppsagda, påminnelser för att se att vi tecknat nya avtal, planering med min chef inför min återkomst… Och detta toppas med att vi säljer överblivna möbler på Blocket.

Samtidigt far jag och barnen omkring som värsta miljöbovarna. In med alla i bilen, svettas över vagnar, bananer och överdragsbyxor, ut med hela gänget, svettas lite igen. Inskolning. In i bilen. Hemfärd. Mellanmål och mat till pojkarna. Mat till mig och M finns inte med på några listor och blir därmed aldrig lagad.

M säger att han aldrig har sett mig så förvirrad. Själv tänker jag att jag skulle ha lyssnat på vännen B om att göra en excelfil. Men efter att i åratal varit queen of excelfiler trodde jag att nu borde väl även jag klara en liten flytt med hjälp av några hederliga papperslistor.

Det var ju bara så korkat tänkt.

1 Response so far »

  1. 1

    Soffa said,

    ;-)

    Det var faktiskt en reflektion jag gjorde när du listade 7 sanningar… att du inte listade din svaghet för Excellistor och tidtabeller ;-)

    Snart är du tillbaka i arbetslivet och då får man ha hur många excellistor man vill – tjohoo!

    /ännu en to-do-list-vän


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

