Det är bara en fas

Jag ska aldrig mer flytta. Bombadill krisar på nya dagiset. Inskolningen tar myrsteg. Bombadill gråter. Jag gråter (i smyg). Hemma är flyttkartonger överallt men ändå lika mycket kvar att packa ner. Nu är det bara två veckor kvar innan jag börjar jobba och mysfaktorn är minimal. M och jag mumlar sammanbitet Martina Haags mantra – det är bara en fas, det är bara en fas.

Den enda som tar allt med ro är Masarin. Tur att det finns någon som är normal i det här dårhuset.

5 svar so far »

  1. 1

    Nina said,

    När ni väl har flyttat kommer allt kännas så mycket lättare… Och det ska bli väldigt mysigt att få se dig på jobbet om två veckor!
    Kram /N

  2. 2

    Matilda said,

    kära syster det är en fas men en fas som går öve. Men tiden när man lever i den känns evig. Jag minns när vi skulle flytta och ett barn var 2 år och en var baby och R var och renoverade i huset en hel månad. Packa ja det var ett projekt! Jag ringer dig nu kram

  3. 3

    Lisa said,

    Det är ett slit att flytta. För mig har varje flytt (Sedan jag fick barn) varit en mindre kris. Det tär både fysikt och psykiskt. Allt är i oordning, man hittar inte, allt är nytt, man oroar sig för barnen. Suck och Pust. Men det blir bättre – oftast riktigt bra. Det vill ju gärna bli det! Håll ut. Även den jävligaste dagen har ett slut.

  4. 4

    Soffa said,

    Jag har ingått ett avtal med mig själv om att aldrig flytta mer i hela livet – tur att vi bor så bra ;-)

  5. 5

    Rana said,

    Sympati-vinkar till dig… Det du skriver låter SÅ bekant. Är där, jag med.

    Jag länkar till dig från min blogg. Hoppas det är ok. FRIDENS LILJOR!

    Masarinmamman: Vad kul att du känner igen dig! Och visst får du länka hit, jag blir jätteglad.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

