När vi blev veckans snackis

Vi var nyblivna föräldrar till Bombadill. Förälskade och förvirrade gjorde vi vårt bästa för denna nya fantastiska familjemedlem. Nu hade jag just kommit hem med AD-droppar från BVC och låg i soffan och vilade. M fixade lite med vår lilla treveckorsbebis.

Vad är de där AD-dropparna egentligen till för, ropar M från badrummet.

Jag vet inte riktigt, men det är något med synen, ropar jag tillbaka.

Tyst. Sedan ett litet bebisskrik. Och så tyst igen.

– Kan du komma lite?

Jag tassar ut i badrummet och möts av en syn vare sig jag eller M kommer att glömma. På skötbordet ligger Bombadill med oljiga, liksom  v a t t n i g a  ögon. Min tokfan till man hade droppat AD-dropparna i ögonen på honom! Fem droppar simmade prydligt i varje öga!

På sjukvårdsupplysningen hade de aldrig hört talas om något liknande men lovade att det inte var någon fara. På BVC bröt de ihop av skratt. Givetvis gick det inte att undvika att bli veckans snackis.

– – – –

Vi älskar er Bombadill och Masarin. Men tyvärr har era föräldrar ett AD-droppstrauma som gör att ingen av oss någonsin har gett er de – i detta avlånga och mörka land – tydligen så viktiga dropparna.

14 svar so far »

  1. 1

    Bondhustrun said,

    Hahaha! Vad roligt! Jag läste just det här högt för min man och så asgarvade vi båda två. Vi har varit jätteslarviga med dropparna, trots uteblivet trauma…

  2. 2

    mammapappabarn said,

    Ha ha detta vara det roligaste på länge!

  3. 3

    Soffa said,

    Jag som alltid har tagit er för begåvade människor… jag skrattade så jag nästan kissade på mig! Värsta stand-up comedy!

  4. 4

    :-D
    Hahahaha LOVE IT!

    Kram pa er

  5. 5

    Abbes pappa said,

    Herregud, vad roligt!! Det där går till historien.

  6. 6

    Anna said,

    Skönt att det finns fler med AD-trauman! Ännu värre än att droppa AD-dropparna på fel ställe är att förväxla dem med pepparmyntsolja… Min lillasyster blev utsatt för detta i späd ålder (på grund av att jag denna enda sorgliga gång fick i uppdrag att hämta flaskan). Såhär 24 år senare är hon helt oskadd även om hon just i pepparmyntsögonblicket slutade andas en stund och blev aningen blå…

    Masarinmamman: Anna, vilken skön historia! Lite hemsk, men väldigt rolig :-)

  7. 7

    Rookie Mom said,

    He he, kommer ihåg att Micke berättade men inte att det var just ni. Då var det mest en rolig historia, nu med egen kotte en liten tröst när jag känner mig som Världens Opräktigaste Förälder. Take care! ;)

    Masarinmamman: Hej A, ja det är ett äventyr, men fortare än du anar har du lämnat rookiestadiet (och känner jag dig rätt så tror jag att det nog redan har hänt). Kram och grattis till kotten!

  8. 8

    Grodansmamma said,

    Åhh jag skrattar högt!! Underbart!
    Vilhelm drack trekvartsflaska AD-droppar när han var 1 år och giftcentralen fick lugna oss att det faktiskt inte var farligt men att vi kunde strunta i dropparna veckan efter.
    Kul att läsa i kapp efter två veckors frånvara från datorer!
    Kram från Anna

    Masarinmamman: Welcome home, hoppas ni hade det skönt!

  9. 9

    Josefine said,

    Tack för ett gott skratt så här innan jag ska hem till mitt eget kaos. Det låter jättemysigt med ert nya hus. Skönt med nytt, man har liksom att göra ändå. Har inte hunnit läsa bloggen på ett tag. Du är fantastisk! Vi kommer o hälsar på när jag kommer hem till mina hemtrakter så småningom. Kram från Kusin Vitamin Josefine, i ett blåsigt Skåne på Stavstens Udde

  10. 10

    Kristine said,

    Hej hej, kusin Magdalenas kompis från Nyköping här!
    Vi har träffats på hennes möhippa och bröllop (jag glömde urpumpad bröstmjölk i din lillasysters kylskåp på möhippan och jag sjöng på bröllopet. Minns du vem jag är?).
    Jag har läst din blogg med ojämna mellanrum sedan länge utan att ge mig till känna, och har både skrattat och gråtit men idag bröt jag ihop av skratt över AD-dropparna i ögonen! Även om inte just det hänt oss så är igenkänningskomiken stor ändå på något vis. Och även om jag inte har någon liten masarin i huset så finns det så mycket känslor i din blogg att känna igen sig i, du skriver alldeles fantastiskt.
    Ibland läser jag dina erfarenheter av sjukvården med jobbglasögon på, det är nyttigt.
    Kram från Kristine i Nyköping

    PS: mina barn har trots avsaknad av AD-droppstrauma inte heller fått i sig en bråkdel av rekommenderad dos. Till min lättnad har vetenskapen på senare tid börjat ifrågasätta tillskott av vissa vitaminer (minns inte om det var A eller D) och jag bestämde mig genast för att hålla med ;-)

    Masarinmamman: Det är klart att jag kommer ihåg dig! Vad kul att du hittat hit. Misstänker att kusin M har något med det att göra ;-) Och vilka bra vetenskapliga rön du nämner. Jag håller också givetvis med!

  11. 11

    Vilken underbar historia, skrattar så jag gråter…. det här gjorde min annars så deppiga dag gott!!!!! <3

  12. 12

    hilma said,

    Hallå!
    HI hi hi…vad jag skrattade när jag läste detta inlägg….lilla M!!
    Hoppas ni mår bra!
    Kram från Jönköping

  13. 13

    Rookie Mom said,

    […] ♦ Masarinmamman. För att hon skriver så förbannat vackert. Och för att Masarin är exakt en vecka yngre än DLGB. [Och lite för att hon också delar händelser av mindre allvarsam karaktär, som ad-incidenten.] […]

  14. 14

    *tjuter av skratt* Åh, herregud! Underbart!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

