Rätt bok i fel rum

Masarin rosslade som om det satt en percolator i bröstet på honom. Vi spenderade några timmar hos tant doktorn men mest var vi nog i väntrummet. Bombadill som är in between dagis frossade i nya spännande böcker. Så drog han fram boken om Bill och Bolla. Han hade förmodligen rätt höga Alfons-förväntningar på den och blev nog lätt förvånad av att jag plötsligt började staka mig och sedan flög ut på toaletten. Jag kunde bara inte med att visa hela väntrummet mina svämma-över-tårar.

Gunilla Bergström skrev boken om deras speciella lillasyster i slutet av 70-talet. För mig var det som att återuppleva alla känslor från förra våren. Människans erfarenheter och känslor är så tydligt universella ibland.

1 Response so far »

  1. 1

    ylva b said,

    Hej gulle. Vi har faktiskt Bill o bolla på video härhemma, jag trodde också att den skulle vara en alfons-film och jag blev så förvånad när vi såg den första gången. Mina tankar gick till er då när var allt så nytt och varje gång vi sedan sett den under året har jag tänkt på er. Jag tycker det är en väldigt fin film och har funderat på om ni har sett den och om ni skulle vilja ha den. Vill ni så är den er. Kram Y.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

