Avtryck

I spegeln ser jag ett välbekant ansikte. Men också främmande. Det finns en förändring i min spegelbild. Jag ser sliten ut. Tänker att det är typiskt småbarnstiden. För lite sömn och stora omställningar. Men där finns också något annat.

Lördagsmiddag med M. Tända ljus, långkok och ett gott glas vin. M säger att han tycker att något hos mig har förändrats. Han kan inte sätta fingret på men har också sett det. Ett avtryck.

Kanske är det allt med Masarin. All sorg, oro och kärlek som satt sig. Jag har under det senaste året gått djupare in i mitt inre än jag tidigare varit. Det har skakat om mig. Gjort kärleken starkare. Samtidigt gjort mig skörare.

Man kan aldrig riktigt veta vad eller hur en annan människa tänker. Men när jag ser på min spegelbild ser jag det tydligt. Masarin har gjort ett avtryck där.

8 svar so far »

  1. 1

    grodansmamma said,

    Du skriver så jag får tårar i ögonen! Kram

  2. 2

    Märtagreta said,

    Livet gör oss starkare, och visare, även om vi ibland tvivlar på det.
    Du är utmanad hos mig!
    Kram

  3. 3

    Sofia said,

    Raring,
    har suttit och läst i kapp din blogg nu (som kompensation för att vi inte fick till det i söndags). Så himla bra skriver du. Jag vet att jag har sagt det förut, och att jag kommer att säga det igen. Men det är faktiskt få förunnat att ha en penna som din. Det är bara en tidsfråga innan ännu fler kommer att inse det.
    Stor kram till er allihop.

  4. 4

    Sofia said,

    Lät konstigt det där med kompensation kanske … ;-) Menade att det var mitt sätt att uppdatera mig nu när vi inte fick till det ”på riktigt”.

    Masarinmamman: Jag förstod vad du menade :-) Glad att du ff tycker om Masarinmamman. Vi ses när vi flyttat istället! Kram

  5. 5

    Sajl said,

    Grattis på namnsdagen till det lilla charmtrollet!

  6. 6

    Therese Hamberg said,

    Hej Masarinmamman,

    Therese från Tittut här! Du skriver helt underbart! Jag borde ha gått och lagt mig för länge sedan, men har fastnat här framför din blogg.
    Känner igen mig i så mycket i det du skriver.
    Synd att ni inte kunde komma i måndags.
    Nu måste jag sova innan min lilla skrutt vaknar….

    Kramar Therese & Erik

    Masarinmamman: Hej Therese, saknade er också, längtar till nästa Tittut! Kram!

  7. 7

    Abbes pappa said,

    Ja du, Masarinmamma. Jag kan inte säga annat än att jag tror jag förstår vad du pratar om. Jag vågar knappt se mig i spegeln längre. Men jag tänkte pigga upp dig med en liten utmaning. Jag vill gärna höra sju sanningar om dig.

    Kram
    /Abbes pappa

  8. 8

    Mamma Millan said,

    Hej , har precis upptäckt din blogg genom grannfrun….Jättemysig!!!
    Precis som ovanstående så känner jag igen mig i vad du skriver….hade precis reflekterat över det här om dan.

    Spegel spegel på väggen där…
    Allt jag ser är ett tomt uttrycktslöst ansikte, med stora valkar ,rynkor och ”döda” ögon. Vart har Millan tagit vägen…den annars så glada ofina Millan som hade ögon som log o glittrade….

    Blir det så när man blir mamma tro…vet inte, men något har defenitivt satt sitt spår…..
    Visst med ngr gånger i solariumet o lite spackel , så döljer man det värsta…men jag ser…även om inte andra gör det…att något har ändrats…..mina ögon gnistrar inte längre….

    //Mamma Millan


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

