Partytrick

Min vän F har ett partytrick. På fem röda förvandlar hon sitt vackra ansikte till en inte fullt lika vacker men bejublad apa. Min kusin Y går ner i spagat på dansgolvet. Under min studenttid fanns en kille som alltid helt falskt stämde upp i Gamle Svarten. Partytrick berikar!

Masarinens nya partytrick är stämningshöjande av annan karaktär. Han har äntligen börjat kramas. Nu lyfter vi honom i tid och otid bara för att få känna det igen. Masarin kramas! Ett annat trick är att han nu reser sig mot bord och stolar. Vi pussar hans bulliga kinder och jublar över det också. Inte undra på att Masarinen ser väldigt förvånad ut när vi inte alls jublar när han ställer sig upp mot toalettstolen.

1 Response so far »

  1. 1

    Sajl said,

    Nu har jag läst igenom absolut hela bloggen, från början till slut. Jag har gråtit här, mest av ömhet för er familj och underbara Masarin, och jag har skrattat där, för dråpliga incidenter och kloka barnaord. Du verkar ha en underbar Bombadill och en minst lika underbar Masarin! Ömhet svämmar över hos mig…

    Jag önskar er all lycka i världen, hoppas att ni och lilla Masarin får det alldeles underbart!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

