Lekplatser är det värsta jag vet

Well, that´s a fact. Jag tycker det är härligt att ligga på mattan med Masarin. Sjunga hoppe hare. Det är riktigt kul att läsa böcker för Bombadill. Laga mat eller vispa en smet. Spela fotboll. Vara boven som blir fångad av superhjälten och sedan får sitta i fängelse. Leta fram The Worrying kind på YouTube.

Men lekplatser. Dammit vad tråkigt det är. Jag får faktiskt lätt ångest. Särskilt ute i förorten där lekplatserna alltid är lite ödsliga. Det är liksom något  ö s t s t a t s – g r å t t  över det hela.

Det finns nog bara en lekplats som funkar och det är Vasaparken. Kryllar av glada barn och alltid någon att växla några ord med. På bänkarna sitter små krumma pensionärer. Liv och rörelse. Astrid Lindgren gillade också Vasaparken.

1 Response so far »

  1. 1

    olga said,

    i so agree! med tanke på vår barnaskara har jag spenderat obegripligt få timmar vid sandlådor. jag passar inte in. satsar på mys och bus istället. kram!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

