En förvånad tanke

Vid ett av våra första besök på Tittut berättade Ylva att många masarinfamiljer blir så förvånade över att det föds nya masarinbarn. En förvåning över att det faktiskt kommer nya familjer som får vara med om detta märkliga och unika. Jag minns att jag tänkte att det var en lustig tanke. Men nu. Varje gång jag hör om det så blir jag också förvånad. Och samtidigt lite rörd på något underligt vis.

Och för masarinbarnen som föds i Stockholm tänker jag:

Ni kommer få det så bra, snart får ni också komma till Tittut!

Kommentera

