Dörröppnare

Jag inser att även detta år har inletts med mycket tårar! Men då de för ett år sedan var fyllda med så mycket sorg är de nu mer något som hjärtat levererar för att hantera alla känslor som svämmar där inne.

Igår låg ett paket i brevlådan med två dvd-filmer i. Den ena var en dokumentär om Glada Hudik-teatern, den andra var föreställningen om Elvis.

Vi tittade tillsammans, M och jag. Jag alldeles tårögd, dels för att filmerna var roliga och fina, dels för att jag var så berörd av vi fått dem som present.

Och då, då i våras tyckte jag ju att bara tanken på teater var jobbig. Då orkade jag inte ta in det fantastiska med människors inneboende kapaciteter. Men nu när M och jag tittade bestämde vi oss på rotmos att boka biljetter när Elvis kommer tillbaka till Cirkus i maj.

Det är otroligt att Masarinmamman har blivit en sådan dörröppnare till så många människor. Människor med goda och stora hjärtan! Och hon som skickade paketet är precis en sådan människa. Och det vet jag trots att vi bara har hälsat på varandra via denna mystiska bloggvärld.

3 svar so far »

  1. 1

    grodansmamma said,

    Hej! Vi bokade också biljetter i förra veckan, det ska bli så roligt, intressant och lärorikt. Har lyssnat till Pär Johansson en gång och han verkade vara en underbar person. Ser fram mot det!

    Passar på att gratulera Masarinen på hans 1-års dag lite så här i förväg. Ha en underbar födelsedag med en massa kramar och tårta.
    Hip hip hurra för Masarinen!!!!

    Födelsedagskramar från Elsa med familj

  2. 2

    Lisa said,

    Hej Masarinmamman!
    Jag har just börjat läsa din blogg och den är så bra, tycker jag. Hittade den via grannfrun.
    Kommer att fortsätta dyka in här och ta del av dina funderingar.
    Allt gott

  3. 3

    c said,

    Jag blir alldeles varm i hjärtat. Se föreställningen – jag såg den förra året och den är så fin och varm. Och den där fina fén som skickade paketet är en av mina bästa vänner – bara gesten gör mig gråtig här jag sitter på min kontorsstol. Kvinnliga nätverk är de allra allra bästa. Kram på dig!

    Masarinmamman: Hej C, vad kul att höra från dig igen. Du har tur du som har en sådan fin vän, var rädd om henne! Kram till dig också!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

