Årskrönika

Årets överraskning – att Masarin har downs syndrom

Årets insikt – livet är fantastiskt. Varför var jag så rädd för downs syndrom?

Årets inspiration – att jag började blogga

Årets upptäckt – det finns fantastiska bloggar – och människor – out there

Årets fika – hembakade brödet med marmelad och ost på Tittut

Årets mail – första mailet från Elsas mamma Linda

Årets glädjestund – Masarinens dop

Årets mest otippade – att Masarinen började krypa (11 månader)

Årets floskel – Men de är ju så glada

Årets tecken – troll som är storebrors självvalda personliga tecken (sätt tummen mot örat och vifta med fingrarna)

Årets matupplevelse – restaurang Mathias Dahlgren

Årets nyvunna vänner – alla fantastiska masarinfamiljer

Årets kursdeltagare – barnens farmor som börjat en teckenkurs

Årets klänning – min Odd Molly-klänning som jag fick i födelsedagspresent

Årets vänsterkryss – alla fina människor inom landstinget som arbetar med masarinbarn

Årets matta – Masarinens röda mjuka matta som vi fick av habiliteringen och använder hela tiden – för lek, träning och mys

Årets hjältar – alla som funderat kring etiken i debatten om nupp/kub (läs gärna denna kärleksförklaring)

Årets storebror – nu fyra år och får tugga tuggummi :-)

Årets man – för att du håller min hand alla dessa nätter

Årets lovebomb 1 – familj, vänner och kollegor

Årets lovebomb 2 – Masarinen!

7 svar so far »

  1. 1

    Emma said,

    Vilken underbar lista och vilket år det har varit för er.
    Jag har precis hittat hit till din blogg och är ”fast”.

    Många goa julkramar till hela din familj!
    // Emma

  2. 2

    Imsa said,

    Vad mysigt det verkar med Tittut, önskar att det fanns nåt liknande där vi bor. Tyvärr bor vi på en så liten ort att det bara föds ca 300 barn per år. Man behöver inte vara nåt mattesnille för att räkna ut att det inte föds så många masariner eller andra kromosombakelser här;).

    Kramar Imsa

  3. 3

    Hej!

    Vilken mysig lista. Galet hur masariner kan verka sa skrämmande i början, men sedan lär man sej att de är minst en miljon ganger bättre.

    Önskar er ocksa en riktigt God Jul o Gott Nytt Ar!

    Kram C

  4. 4

    Mimmi surfmormor said,

    Vilken härlig blogg du har. Den blev en favorit direkt när jag hittade hit. Lycka till med allt och framför allt med den lilla masarinen. God Jul!

  5. 5

    Märtagreta said,

    Du har haft en omvälvande och stort år, härligt att sammanfatta detta i en sån lista. Här är det också omvälvande, att få barn igen, 18 år efter yngste sonens födelse.
    Jag är så ny här så jag vet inte mycket om var du står, men naturligtvis blev jag erbjuden tester när jag vid 41-års ålder skulle få min lilla sladdis, men jag tackade nej till dem alla då det kändes som att jag skulle leka Gud om jag fick något ”avvikande” besked. Många i min ålder häromkring får barn, det är vanligt numera, och de flesta jag känner tar fostervattensprov.
    Nu önskar jag dig och hela din familj ett nytt fint år med Masarin och storebror, Tittilila är nu i ”Jag kan”- och ”Nej mamma”fasen, och det är såååå mycket gulligare den här gången än när jag var 20 år yngre och hade tre små grabbar som var i den fasen ungefär samtidigt. Troligen är det jag som blivit tolerantare och mindre noga, för hon är envis som tre alldeles själv :-D
    God Jul på er, och Gott Nytt År!

  6. 6

    olga said,

    Vilka miljoner! Njut.

  7. 7

    Soffa said,

    Hej vännen!

    På den fest jag var på nyårsafton i goda vänners lag sammanfattade vi alla året i tur och ordning med att nämna årets bästa och årets sämsta. Jag var då faktiskt tvungen att göra ett tillägg och säga att mitt ”årets erfarenhet” var någon annans. För det har varit ett mycket omvälvande, utvecklande och fantastiskt år att följa dig och masarinen. Jag vill att även du ska veta att jag har både gråtit och skrattat med dig genom din blogg och det har verkligen varit en erfarenhet att få vara med i dina tankar.

    Vi hade aldrig hunnit gå igenom alla dessa tankar per telefon med tanke på våra familjesituationer… så jag är tacksam att du är så fantastiskt bra på att sätta ord på dina tankar.

    Du har gett mig årets erfarenhet. Tack!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

