Är inte bebisar mjuka nuförtiden?

När Masarin var ett par veckor gammal träffade vi en jämngammal bebis. Jag gosade lite med den fina pojken och en ursnabb tanke for genom mitt huvud – men han känns lite stel? I slutet av augusti förärades jag en ny guddotter (åh jag är så kär i alla mina guddöttrar, jag skulle vilja samla på mig ett helt fotbollslag!). Och när jag höll henne var min första tanke – wow hon är redan så stark!

För ett par veckor sedan föll poletten ner.

Jag hade så totalt vant mig vid Masarinens mjuka följsamma kropp att alla andra barn framstod som värsta kroppsbyggarna. Lite  s t e l a  liksom. Men så plötsligt insåg jag att de bara har en helt normal tonus! Och så kom jag att tänka på den lilla bebisen från i våras. Allvarligt, hur tänkte jag?

2 svar so far »

  1. 1

    Anna said,

    Jooo… jag håller med. Även om min lilla prinsessa har bra tonus (för att ha Downs..) så är hon – framförallt – mycket mindre än alla jämngamla åttamånaders och är även mjukare.
    Har oxå haft samma känsla då man träffar andra små mysungar, att de känns helt enormt stora och starka.

    Men klart att jag är partisk…. min Alice är den gosigaste av de gosiga! :-)

  2. 2

    Ingrid said,

    Nu har ju inte Moa Downs men låg tonus och vi har tänkt precis samma nu när vi lyfter hennes lillebror…som är frisk.
    Hittade förresten hit från Abbes pappas sida och kommer att bokmärka masarin för att fortsätta läsa. Många igenkännanden för mig.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

