Önskelista

Abbes pappa har utmanat mig på en önskestafett. Jag gillar hans blogg fantastiskt mycket, så ok – I´m in!

Läste på Heja Abbe att listan från början kommer från Mymlan:

”Men det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella saker. Så här gör ni: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.”

Masarinmammans önskelista

  1. Städtrollspö. Mycket besvärlig önskning men kanske kan man ta ett snack med chefen om en lösning?
  2. Tolerans für alle. Jag har senaste veckan läst (snarare sneglat på) kommentarer på bl a SvD med många fördomar om masarinbarn som gjort mig mycket ledsen.
  3. Att det blir en klar och solig helg i februari när vi flyttar. Och att vi har hunnit rensa bort allt skräp…
  4. Goda grannar. Vi fick idag veta att det kommer krylla av barn i samma ålder som våra pojkar. Let them be open minded!
  5. Snö (utom den där helgen i februari då). Så att barnen får åka snow racer (Bombadill) och pulka (Masarin).
  6. Fett klimatavtal. Alla länder skriver på. Nu.
  7. Lillkusin. Att min lillasyster börjar må bättre och att det snart blir maj så att vi får träffa vår nya lillkusin.

Hmm, det var svårare än jag trodde. Vi får se hur det går för Grannfrun, Mammapappabarn, GRRR, Prince Vince, Ana Udovic, Danstanten och Märtagreta.

6 svar so far »

  1. 1

    Abbes pappa said,

    Vad kul att du villa vara med. Och vad glad jag blir när du säger att du gillar min blogg. Och när jag ändå håller på, tack för ditt fina inlägg om Heja Abbe. Om du visste vad det värmer.

  2. 2

    Hej! Danstanten här (i form av Alvas mamma :) ). Jag kommer att lägga ut en liten önskelista i bloggen jag med, men det blir nog inte förrän efter helgen. Kul att man får vara med :) Ha en trevlig helg hela familjen!

  3. 3

    Märtagreta said,

    Oj, kul, jag hänger på, ska bara vakna till lite här efter en resa till 60-talet.
    Kram från en superblond Märtagreta

  4. 4

    Sara said,

    Uppdrag utfört! Hälsar GRRR

  5. 5

    ylva b said,

    vaddå lillkusin? ska din lillasyster bli mamma? Hälsa o gratta stort isåfall -eller om du läser P – jättegrattis från oss
    /Ylva & co

  6. 6

    Emma said,

    Hej
    Har suttit och läst på din blogg nästan hela förmiddagen. Du skriver otroligt fint och gripande om er lilla masarin. Jag har arbetat som avlösare till en liten masarinkille och oj vad jag saknar honom nu! Får nog gå och hälsa på familjen snart och gosa lite med ”min” masarinkille!

    Kramar Emma


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

