När man undrar hur allt ska bli

Vi har hängt ganska många år nu, M och jag. Rätt många är de dagar där man inte tänker på varför man egentligen gör det. Hänger alltså. Men det finns samtidigt så mycket som gör mig förbannat säker på att det faktiskt är resan som är mödan värd.

M som fem på morgonen stapplar upp för att på magiskt vis få en pigg Masarin att somna om på hans arm. M som visar Bombadill hur man vispar bort klumparna i pannkakssmeten. M som förtjust fnittrar ikapp med Masarin när hans skäggstubb killar honom på halsen.

M som kan varenda replik utantill i The big Lebowski. M som dansar med sin fru trots att han egentligen inte kan eller vill (men hon vill). M som håller mig i handen där jag ligger och grubblar om nätterna.

Och detta känns fint att tänka på när mörkret tränger sig in i själen och man undrar hur allt ska bli.

2 svar so far »

  1. 1

    Pålle said,

    M verkar vara den BÄSTA för dig och din lilla familj. Jag tycker oxå att M är bäst och även den bästa kocken som finns. Tur jag e besläktad med er!

  2. 2

    Soffa said,

    Nu fick du mig att börja gråta, vännen… Inte för att jag någonsin har undrat varför du hänger med M, men det är inte fel att påminna sig… Ni är så goa ihop och jag är så glad för att ni är mina vänner. Och jag kan bara instämma med Pålle om att M är värd att hänga med bara för maten om inte annat ;-)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

