Bredare register

Under resan med Masarin har vi fått ta del av andras livserfarenheter. Vi fick ett fantastiskt fint brev från min storasysters bästa vän. Deras historia är svår och att hon delat den med oss känns som en skatt att vårda varsamt. Jag fick också ett underbart telefonsamtal från min kusin U som också vet mycket om att vara syskon till – och även få ett annorlunda barn. Med henne vågade jag gråta och ställa alla de svåraste frågorna. Och hon gav mig svar som jag bär med mig nära hjärtat.

Jag har också tagit Abbes historia till mitt hjärta. Alla har ju sitt eget arkiv av erfarenheter skriver Abbes pappa på sin blogg. Och tillägger att mitt register över jobbiga barnstunder är bredare, men det gör inte dina mindre smärtsamma.

Hur kan man vara så klok och utrycka sig så bra?

– – –  

Kusin U skickade mig en fin bok som hennes vän Tomas Sjödin skrivit. Han var även sommarvärd 2006.

Heja Abbe. Ja det kan man lugnt skriva under på!

1 Response so far »

  1. 1

    Majsis said,

    Sitter med min 5 veckors lilla knodd i min famn och läser din blogg med tårarna srömmande nedför mina kinder. Känner igen mig så otroligt mycket. Och ville bara säga att det är skönt att se att andra har samma tankar och känslor. Min lilla plutt har också downs syndrom…


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

