Tusen bilder i mitt huvud

Vad är det detta lilla masarinbarn gör med mig? Har länge vetat att M ska åka iväg och hälsa på en kursare som öppnat restaurang i Karlstad. M ville att Masarin skulle följa med och när han sa det blev jag glad.

Men ju närmare avfärden kom desto oroligare blev jag. Hela mitt system sa ifrån, jag ville inte att Masarin skulle åka. Helt galet. Vilken reaktion! Jag som alltid kunnat släppa storebror. Men han är så lätt och så stor i sitt hjärta. Och Masarinen är så… ja så lätt att vilja beskydda kanske.

När de skulle åka såg Masarin faktiskt förvånat på mig som inte ville släppa taget om honom. Och det kändes svårt. Jag hade onda aningar.

När sedan M ringde och berättade att något hade hänt reste sig håren på armarna rakt upp. Tusen bilder i mitt huvud.

Men det var bara den parkerade bilen som inte längre var en parkerad bil, utan en påkörd och bortforslad bil. Men Masarin och M satt hela tiden tryggt inne på restaurangen.

Och jag. Jag ska bli bättre på att lita på min intuition. Nästa gång kanske det är på allvar.

2 svar so far »

  1. 1

    Soffa said,

    Jag har alltid sagt att du har ett sjätte sinne… usch var otäckt! Men vilken tur att det gick bra.

  2. 2

    Hhmmm… intuitioner ska man lita på. Ha en trevlig kväll… :-)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

