Balansgång

Din tålamodsknapp verkar ha stabiliserat sig, sade vännen F när vi strosade omkring på Skansen i fredags. Jag blev så glad över att hon noterat det som jag också har känt. Jag har kunnat parera Bombadillens infall och hösten har varit lugn och mysig. När man tänker på den ganska röriga våren så är det kanske inte så konstigt att storebror tog ut alla svängarna i sin trotsperiod.

Men. Precis när jag tänkt tanken och känt mig glad över den så lyckades han provocera mig ändå. Jag blev helt galen. Och så ledsen efteråt. Ledsen för att jag blev så arg. Så ledsen att det satt kvar i kroppen hela natten.

1 Response so far »

  1. 1

    Åsa said,

    Underkänd i mammakunskap är vi nog alla till mans. Eller kvinns.
    När jag läste utvecklingspsykologi hörde jag om ”good enough-mother”. Ingen är perfekt men det räcker att vara bra nog. =)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

