Kan en fågel heta Linda?

Hur kändes det att träffa Elsa frågade vännen B. Hon hade ordnat så att jag, Masarin och Bombadillen fick träffa Elsa och hennes lillebror och mamma.

Det var fantastiskt att träffa Elsa! Elsa som jag tänkt så mycket på och pratat med mamma L om i långa mail. Att träffa Elsa var som att öppna en dörr till masarinens framtid och hon bevisar för mig att det är långt mellan mina fördomar och verkligheten. Elsa är en stor tjej nu som både kan prata med tecken och med egna ord. Samtidigt!

Elsa ”kokade” kaffe och bjöd oss på små bokstavskakor. Jag frågade henne vad hennes mamma hette och hon tecknade genast ordet för fågel och svarade Linda. Jag är en fågel för att jag pratar så mycket, förklarade mamma L. Rarare fågel har jag sällan skådat!

Elsa seglar nu in på min lilla lista över tvåspråkiga barn! Och självklart kan en fågel heta Linda.

Kommentera

