Bara en varg förstår en varg

Masarin sitter som en outgrundlig liten buddhafigur och granskar mig forskande. Sedan vrider han huvudet och tittar länge och fjärrskådande på M. Vi skojar och pratar med honom men han väljer att avvakta. Inget leende och ingen glimt i ögat. Bara detta forskande uttryck.

Jag blir galen! Vad är det du tänker på lilla Masarin? En krona för dina tankar hojtar jag högt. Masarinen vänder tillbaka huvudet mot mig och ser ut som om att han tänker att det var värst vad du gastar. Så stormar storebror in i rummet och morsar glatt på Masarin. Och genast spricker lillebror upp i ett av sina karaktäristiska krokiga leenden.

Och det är precis som på Bamse-skivan vi har i bilen. Bara en varg förstår en varg.

1 Response so far »

  1. 1

    Jag förstår att du också vill bli bemött med just ett sånt där leende för det är ju helt underbart när ens barn ler mot en. Men det är ju skönt att han i alla fall ler mot storebror.. så att ni får se hans härliga leende!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

