Re-dreaming

Ibland seglar tanken upp. Masarin kommer aldrig att bli pappa. Den tanken känns så svår och orättvis. Svår för att den får mig att se ett slut på Masarins liv. Orättvis mot storebror som den som ska föra våra gener och framtid vidare. Orättvis mot alla barn som ska bära våra drömmar om framtiden. Orättvis mot Masarin själv. Vi som inte vet någonting om vilka val barnen kommer göra i livet.

Men att låta tanken segla upp gör mig också medveten om livets oändliga möjligheter. Det finns andra drömmar än de jag trodde att jag hade.

1 Response so far »

  1. 1

    Olga said,

    En tanke jag starkt känner igen. Vi vet ju aldrig vem som kommer att bli förälder, men att det ska vara uteslutet från första början. Sannerligen orättvist, och svårt att acceptera. Vi får väl hoppas att våra masariner som vuxna har andra barn omrking sig att finnas till för. Och annat vi inte än känner till.

    Fint sagt om oförutsedda drömmar, precis så är det ju med denna början på en ny dimension i livet.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

