Att ta plats

En hel sommar har jag gruvat mig för telefonsamtalet som jag ska ringa. För mig känns det ovant och svårt att ta plats. Jag är van vid att det är jag själv som tar ansvar för mitt liv. Däremot behöver jag givetvis andra, de som finns nära; familj, vänner, M och barnen. Oj vad jag behöver er!

Men nu behöver jag också samhället. Nu behöver jag en förstående person på andra sidan luren. En som förstår att vi måste få plats för Bombadill och Masarin på ett dagis nära oss. En som förstår hur viktigt det är att masarinens dagiskompisar är samma barn som leker på gatan hemma. En som förstår att Masarin behöver lite extra resurser.

Och nu är det dags att ringa det där samtalet. Nu ska jag ta plats för Masarin.

3 svar so far »

  1. 1

    Petra said,

    Allt genomsyras på något sätt av att du så tydligt står på Masarins sida, så det där samtalet kommer att gå bra. Jag tycker att det är otroligt att du är så säker på vad Masarin behöver, att du vet att han behöver ett dagis med kompisar från gatan t ex. Med dig bakom sig kommer Masarin att kunna ta sig fram i livet på bästa sätt. Bon courage.

  2. 2

    Matilda said,

    Låt masarinen ta plats, han kommer att förgylla många barns dagar på dagis. Han förgyller min varje morgon när jag loggar på min dator på jobbet. Vem är det frågar alla? Jag svarar det är min ”lilla masarin”, min egen systerson!

  3. 3

    Anna said,

    Såklart att Masarin ska få en plats som passar honom och er! På ena sidan luren finns ju du som formulerar dig så fantastiskt och självklart. Jag vet inte vem det skulle behöva vara på andra sidan luren för att det inte skulle bli så! Och en sak till: samhället det är ju vi, min familj din familj, tanten i kiosken, vetelängderna och masarinerna…………………….Varmt lycka till!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

