Prinsar och grodor

I våras kändes det så hopplöst att ens orka tänka på ett dop och en fest för Masarin. Men känslorna i söndags var allt annat än sorgsna. Och hur hade det kunnat vara annorlunda med glada barn, en präst klok som en bok och finklädda vänner och familjemedlemmar?

Barnen lekte ute och hittade både grodor och träd att klättra i. Masarinen själv som en liten prins i sin ljuva dopklänning. S sjöng rakt in i allas hjärtan. Och faddrar de bästa tänkbara!

Det var som en saga skrev vännen J i det fina kort hon skickade till oss efter masarinens dop. Ja nästan så var det. Till och med en vit springare med ullig päls fanns ju på plats!

1 Response so far »

  1. 1

    Anna said,

    Hej masarinmamman

    Det var min urgulliga lillasyster S som sjöng på Masarinens dop och hon tipsade mig om din blogg. Några av mina vänner har barn med downs och jag försöker hänga med så gott det går i hans utveckling. Därför blev jag glad att få läsa om en annan mammas våndor och glädjeämnen. Vill egentligen bara önska lycka till för er och era barn och hoppas att ni kan njuta av er masarin. Hälsningar från Luleå


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

