Livet är ett mirakel

De sista veckorna har jag tuggat nagelbanden inför en av bästa vännernas planerade snitt. Det har plötsligt kommit för mig att förlossningar är förknippade med farligheter och oväntade besked.

Lilla prinsessan föddes i fredags och när jag fick sms från föräldrarna grät jag som en tokig. Denna lilla ljuvliga och efterlängtade lillasyster som ska bli masarinens bundsförvant. Vi fick komma på snabbvisit och helt plötsligt framstod Masarin som värsta buddhakillen – och jag har redan glömt att även han varit så liten och fjärilslätt.

Jag kan inte sluta tänka på lilla ljuvliga lillasyster. Du är redan så älskad!

1 Response so far »

  1. 1

    Anne Marie said,

    Fick tips om din blogg idag. Tänkte bara tipsa dig om två musikpedagoger, som har gjort ett fantastiskt material för barn bl.a. med funktionshinder. Det heter ”Kom igång med teckensång” och båda pedagogerna har varsitt barn med Downs syndrom, och det var med tanke på dessa de utvecklade materialet. Det är fantastiskt bra. Visst dröjer det väl ett tag tills Masarinen börjar sjunga, men du kan inte ana vad tiden går fort. Musikpedagogerna bor i Göteborgstrakten, men turnerar över hela Sverige. Hoppas ni får tillfälle att se dem någon gång, och materialet kan man ju köpa i alla fall, om man har lust.

    http://www.butiken.sit.se/Detail.asp?Bestnr=7073


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

