Glöm inte näsdukarna!

I våras roade M och jag oss med att lista låtar som var otänkbara att spela på Masarinens dop. Låtar som var för sorgliga eller sentimentala för våra känsliga tårkanaler. Överst på listan hamnade alltid Du vet väl om att du är värdefull. Den grät vi bara vi tänkte på.

Prästen som ska döpa Masarin är väldigt fin. När vi träffade honom första gången berättade han att hans mammas syster också hade downs syndrom. Hon var född på 1910-talet och prästen berättade om hur älskad hon var. Alla hade kallat henne för den lilla ängeln.

På söndags döps Masarin i den ljuvaste sensommargrönska ute på Ljusterö. Vi är så glada att S ska sjunga topplistelåten i kyrkan!

– – – –

Vännen och kollegan J mailade. Givetvis låg även Älska mig med på listan.

2 svar so far »

  1. 1

    Linda said,

    Det är fantastiskt att läsa om lille Masarin trots att vi ju inte känner varandra ”på riktigt” ännu, men att läsa om hur ni har det (sen jag hittade hit så har jag sträckläst, jag lovar) gör att jag känner för (och då menar jag inte ”tycker synd om” utan sympati, igenkännande och att jag delar er glädje) er ändå, er och er lille Wunderdown. Jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv, underbar humor. Nu vill jag önska er en underbar dop-helg.
    Många varma hälsningar från Linda, Elsas (som också är en liten Wunderdown) mamma.

  2. 2

    grodansmamma said,

    Din blogg är helt underbar! Jag blev tipsad bara några dagar efter det att vi fått vår Elsa i maj (också en DS-bäbis). Vi kallade henne Grodan eftersom hon såg ut som en liten grodis. I början klarade jag inte av att läsa allt för jag kände igen mig i så mycket. Nu känns det fantastiskt att kunna gå in och läsa just för att jag känner igen mig så mycket. Hoppas att ni får ett fint dop i helgen. Elsa döps om ett par veckor på vår sommarö strax utanför Ljusterö. Världen är liten. Hälsningar Anna

    Masarinmamman: Visst är världen liten! Grattis till lilla Elsa – och jag lovar att litet groddop i skärgården kommer bli en fin upplevelse!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

