Två bilder i mitt album

I sommar har jag i tanken ofta återvänt till en tjejmiddag från studenttiden. Det finns två bilder från den kvällen i mitt album. På den ena sitter vi vid bordet hemma hos L, allvar i allas blick. På nästa dansar vi med partymickar. Allvaret kom sig av en ganska hetsig diskussion om fosterdiagnostik. Några var så övertygade att jag ännu minns min känsla av oro. Hur skulle vår relation förändras om det hände någon av oss? Hände mig?

Alla som var med den kvällen har tagit emot Masarin med de öppnaste och varmaste hjärtan. Har nu ofta funderat på om någon av de andra också minns den kvällen? Frågade nyligen vännerna L och F om tjejmiddagen och visst kom de ihåg den. Vi var så unga säger L. Ingen av oss hade barn, ingen av oss visste egentligen så mycket om hur våra liv skulle bli.

Och inte kunde någon veta att en av oss skulle få det där barnet vi pratade om den gången för 13 år sedan.

1 Response so far »

  1. 1

    Emelie said,

    Ville bara skriva en rad till er – har nu börjat läsa er blogg och det är verkligen rörande att läsa det som du skriver! Jag tänker ofta på er alla fyra och skickar er många goda tankar ska ni veta! Ta hand om varandra och njut av de framsteg som masarinen gör! Många kramar / Emelie


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

