Världen är full av masariner

Downs syndrom-radarn har varit aktiv i sommar. Jag och M ser plötsligt masarinbarn lite överallt. Vänner rapporterar om barn på ICA och på bussen, på badet och på Gröna Lund. Kusinen skickar sms om masarinbarnen på hennes tandläkarmottagning och hur de får henne att genast tänka på oss.

Och alla blir vi nästan lite förtjust glada – och kanske även lite fascinerade – när vi ser ett barn med downs syndrom. Finns likheter med vår Masarin? Själv spanar jag också ganska mycket på föräldrarna – och kan man tänka sig, precis som på teckenkursen ser alla helt vanliga ut. Inte en näbbstövel i sikte!

2 svar so far »

  1. 1

    Sara said,

    Jag har gjort precis samma upptäckt. Det finns både stora och små masariner lite här och där. Jag har inte reflekterat över dem innan. Var fanns de innan Masarinen kom?
    Och du, vad är väl en kaffe-latte-morsa mot en underbar o snygg Masarinmamma i coola stövlar?! Jag tror inte på näbbstövelteorin.

  2. 2

    Ylva B said,

    Just hemkommen från Thailand kan jag meddela att jag med glädje också sett masarinbarn på solsemester med sina familjer (med foppatofflor istället för näbbisar:))..jag tänkte förstås på er och såg framför mig hur lilla V också kommer plaska runt med en simring vid poolen om några år, varhelst ni vill åka. Det känns skönt att tänka på. kram Y


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

