Skördetid

Masarin och jag är ensamma några dagar. Vi är ute på Ljusterö där dikena nu är röda av smultron. Under våra eftermiddagspromenader plockar jag litervis och masarinen skrattar högt när jag mosar några bär och låter honom smaka av sommarens sötaste skatter.

Han är nu sex månader och det gör mig lycklig att han får uppleva sin första sommar här ute.

3 svar so far »

  1. 1

    Dan said,

    Lyckliga er som bor med ett överflöd av vägkantens röda guld runt hörnet. Jag känner den goda doften. Vi har bara lite smultron och lite blåbär runt hörnet. Men vi skördar eller kanske rättare; pallar andras röda trädgårdsbär i år. Grannhuset står sorgligt tomt efter att mannen som alltid pratade över staketet gått bort. Men vi tror att han tycker det är okej i sin himmel att vi hoppar över staketet med små hinkar och tömmer hans hallonhäck på söta stora mogna hallon. V mumsar och F dricker de mosade hallonen i hallonmjölk. När bären är slut kommer sanningen fram, -Pappa, det godaste är sockret! Jag vet, men säger det inte. De där små få röda sockerklumparna på botten av skålen med smak av hallon skall vara rara ädelstenar, dom är sommarens söta smak att minnas till vintern.

  2. 2

    Jenny said,

    Älsklingsvännen, vad underbart att få läsa dina blogg igen efter en lång semester. Jag har längtat efter det. Precis som en härlig bok kan vara beroendeframkallande är din blogg definitivt det.

    Härliga masarinmamman och lille fine masarinen. Det är underbart att läsa att ni njuter tillsammans. Längtar så efter att få se er snart och höra den lille masarinen skratta.

  3. 3

    Ylva B said,

    Upp och hoppa unga dam, nya inlägg behöver skrivas, nya betraktelser måste ventileras på bloggen :)

    Jag kan omöjligt vänta längre, jag saknar att läsa om fina masarinen och er rara lilla familj. Varma kramar till er alla 4 från Betinakisarna


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

