Orostimmar

När jag var gravid med Bombadill läste jag om feberkramper. Kanske den läsningen gjorde att jag av alla saker att oroa mig för fick just feber som min orostimma. Lätt som en fjäril sover jag bredvid mina feberbarn.

Förra veckan feberkokade masarinen i flera dagar och han blev så tagen av det, nästan lite apatisk och svår att få kontakt med. Både M och jag kände samma oro. Det var liksom en känsla av att hans utveckling höll på att stanna av. Vår lilla Masarin som innan med glittrande ögon och livsaptit bara utvecklats framåt utan att bry sig om vad några kromosomer anser om saken var plötsligt innesluten och oåtkomlig.

När det vände kunde jag andas och sova igen.

Kommentera

