Födelsedagslunch på Ingarö

Min guddotter A fyller 1 år. Jag och Masarin åker dit på lunch. Där är också ett litet gäng ljuvliga ettåringar och deras mammor. I bilen slår det mig att de inte träffat masarinen än. Ett ögonblick känns det ohyggligt tungt och jobbigt att åka dit. Hur tänker andra mammor när de träffar en liten masarinbebis?

Jag behövde inte oroa mig. Masarin tas storslaget emot av födelsedagsbarnet som överöser honom med blöta pussar och han landar mjukt i famnen på M som sitter med stor mage där första bebisen ligger och väntar på att få komma ut till världen. Lunchen blev härlig. Och det svåra var inte så svårt. Allt ligger som vanligt hos mig själv och inte hos lilla mjuka masarinen.

1 Response so far »

  1. 1

    Ann said,

    Det är ofta ens egna tankar som ”bråkar” och man gör det svårare än vad det är.
    Allt som man gör första gången är alltid lite jobbigt och man drar sig för och ha en liten ”obehagsklump” i magen. S
    Så skönt att det blev en härlig dag för er!
    kram


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

