Det susar i rören

Masarin har varit förkyld ett tag nu. Räknade ut att han är inne på sin sjunde vecka och senaste nätterna har det susat lite väl i de små luftrören. Bra då att han har en egen barnläkare som vet mycket om masarinbarn. Lyssna lyssna och sedan andas i maskin. Vänta. Lyssna lyssna. Andas i maskin. Åka hem en stund. Återbesök. Lyssna lyssna och andas i maskin. Doktorn skrev ut litet kit för hemmabruk. Ser ut som en liten drinkshaker och är av märket Nebunette.

Nebunette – det låter som en fransk klädkollektion. Eller som en cirkusdirektör tyckte vännen F som har egen drinkshaker hemma åt lille V vars luftrör också tenderar att susa emellanåt.

”Vad tycker du om min nya Nebunette-top” eller ”såg du vad stiligt herr Nebunette klatschade med piskan”. Kärt barn har många namn. Kärast är det utan sus i barnens rör.

2 svar so far »

  1. 1

    Bondhustrun said,

    Åh, nebunetten har vi också levat sida vid sida med i fyra år nu. Fast nu går det förstås bra. Jag tänker mest på Nebukadnessar (?) när jag tänker på den kära lilla hjälpredan. :)

    Kram och tack för de ofantligt fina orden i min blogg!

  2. 2

    Titti said,

    Båda mina killar har förkylningsastma så jag vet vad det innebär med nebunette,
    mediciner, osv. Wille har varit sjuk så ofta att vi numera har en sån maskin som dem har på sjukhuset…Jag har bara ett råd; inför totalförbud för förkylda att hälsa på. Tråkigt, men tyvärr nödvändigt. Hoppas allt är bra med er annars! Träffade Y i går, lyckostarna är ju i Thailand nu. Vore toppen att ses i höst! STORA kramar Titti


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

